Bezorgservice - standaard gratis door heel Nederland en België
Heb jij meubels besteld bij WOONENZO? Dan heb je geluk! Wij bezorgen namelijk gratis door heel Nederland en België. Wij bezorgen helaas niet op de Waddeneilanden. Onze bezorgdienst is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 tot 18.00 uur. Ook zelf ophalen kan gratis bij één van onze woonwinkels na het plaatsen van een (webshop)bestelling. De winkel informeert je wanneer je de bestelling kunt ophalen.
Heb jij een product besteld dat op voorraad is en kies je voor stoeplevering (levering op de stoep voor de (portiek)woning of het appartementencomplex), dan wordt jouw bestelling binnen 10 dagen bezorgd op een met jou afgesproken dag. Wij nemen hiervoor per mail contact met je op zodra of indien de gehele bestelling op voorraad is.
Kies jij voor drempellevering, dan leveren wij de producten binnen 14 dagen. Deze extra service kost €60, maar dan worden al jouw meubels wél over de drempel van de voordeur gezet. Hierbij plaatsen wij de meubels niet in een ruimte in de woning. Ook hiervoor nemen wij per mail contact met je op zodra of indien de gehele bestelling op voorraad is.
Heb jij een voorraadproduct besteld en heb je dit zo snel mogelijk nodig, dan kun je kiezen voor de spoedlevering. Bij een spoedlevering besteld op werkdagen vóór 15:00 uur wordt de bestelling de volgende werkdag geleverd. Bestel je ná 15:00 uur dan wordt de bestelling één dag na de eerstvolgende werkdag geleverd.
Een spoedlevering is alleen mogelijk bij producten die op voorraad zijn en dus niet bij bestellingen en producten waar een levertijd op gehanteerd wordt. Voor een spoedlevering betaal je €100,-.
Wanneer de bezorgafspraak is gemaakt (dit gebeurt per mail) en bevestigd dan is het tot 3 werkdagen voor de bezorgdatum mogelijk deze te wijzigen. Binnen 3 werkdagen tot de bevestigde leverdatum is het niet meer mogelijk om deze kosteloos te annuleren of te wijzigen. Indien wijziging toch noodzakelijk is zijn wij genoodzaakt een bedrag van €60,- in rekening te brengen.
Kies je voor drempellevering en passen de meubels niet door de gang, hal of deur van het appartementencomplex of de portiekwoning, dan kunnen wij de items weer mee terug nemen, helaas kost dit wel €60. Je kunt de meubels ook zelf terugbrengen naar ons distributiecentrum in Tilburg Dit is gratis. Het is van belang van tevoren de ruimtes goed op te meten om zo teleurstelling te voorkomen. WOONENZO kan niet aansprakelijk worden gehouden mocht het meubel niet door de gang, hal of deur passen. Het is ook mogelijk contact op te nemen met de klantenservice voor de afmetingen van de pakketten.
Meer informatie en voorbeelden van drempellevering vind je hier.
Voorwaarden
Bezorgen
- • Wij leveren standaard tot de stoep van de (portiek)woning of het appartementencomplex. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor het binnenshuis brengen van de geleverde producten.
- • Kies jij voor drempellevering en woon je in een appartementencomplex dan zullen de bezorgers de producten leveren tot en met de vierde etage via de trap. Is er een lift aanwezig dan leveren de bezorgers op iedere etage.
- • Bij drempellevering plaatsen wij de meubels over de eerste drempel van de voordeur. Hierbij leveren wij helaas niet in een ruimte ín de woning. Ook gaan wij binnenshuis géén trappen op.
- • Een spoedlevering is enkel op basis van de standaard stoeplevering. En is alleen mogelijk op voorraadproducten.
- • Treft de bezorger niemand thuis aan dan worden de producten retour gezonden. De kosten hiervoor zijn €60,-. Daarna kan er weer een bezorgafspraak worden gemaakt. Dit bedrag dient bij bezorging per iDeal-verzoek of contant betaald te worden.
- • Wanneer er al een bezorgafspraak is gemaakt, is het enkel mogelijk de bezorgafspraak te verzetten tot 3 werkdagen voor de bezorgdag.
Levertijd
- • Wanneer het product op voorraad is leveren wij binnen 10 werkdagen op basis van stoeplevering. Indien je hebt gekozen voor een drempellevering leveren wij doorgaans binnen 14 dagen.
- • Bij een spoedlevering wordt de bestelling, indien voorradig en vóór 15:00 uur besteld, de volgende werkdag geleverd. Spoedbestellingen die ná 15:00 uur worden besteld worden één werkdag dag ná de eerstvolgende werkdag geleverd.
- • Bij producten die niet op voorraad zijn wordt altijd een geschatte levertijd vermeld. De levertijd kan variëren van 2 tot 4 weken, tot 10 tot 12 weken. In de genoemde levertijd verwachten wij de bestelling van de leverancier. Na ontvangst van de door jou bestelde artikelen stellen wij je per mail op de hoogte hiervan en kan de bezorgafspraak worden gemaakt.
- • Bij overschrijding van de levertijd wordt WOONENZO een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze termijn is maximaal een maand.
- • Bij overschrijding van deze nadere termijn heeft de consument het recht de overeenkomst te ontbinden.
- • Je kunt jouw product tot maximaal 3 maanden kosteloos opstallen in ons distributiecentrum. Na die periode zijn er kosten aan de opstal verbonden van €80 per maand.
- • Omdat wij werken met derden kunnen wij niet volledig garanderen dat alle producten op tijd geproduceerd of geleverd kunnen worden. Dit is voor ons een overmacht situatie. Geen of latere levering wordt niet gecompenseerd met een schadevergoeding. Ook immateriële schade vergoeden wij niet.
Ophalen in ons distributiecentrum
- • Wanneer de door jou bestelde producten op voorraad zijn en je wilt deze zo snel mogelijk in huis hebben kun je ervoor kiezen om de producten zelf op te komen halen. Dit kan bij ons distributiecentrum aan de Beelaerts van Bloklandstraat 8 in Tilburg.
- • Neem vooraf telefonisch contact op met de klantenservice om te laten weten wanneer en hoe laat jij jouw producten wilt komen ophalen.
- • Om te zorgen dat jouw bestelde producten klaar staan wanneer je deze komt ophalen dien je dit minimaal de werkdag van tevoren vóór 15:00 uur te hebben doorgegeven.
Ophalen in onze woonwinkels
- • Als je de door jou bestelde producten liever wilt ophalen in een van onze showrooms kan dat uiteraard ook. De bestelling zal, wanneer deze compleet is, zo snel mogelijk in de door jou opgegeven showroom worden geleverd.
- • De desbetreffende showroom zal telefonisch contact opnemen wanneer jouw bestelling bij hen is aangekomen. Nog niets gehoord, neem dan eerst contact op met de showroom voordat je je bestelling op gaat halen.
- • Nadat de meubels in de showroom zijn geleverd heb je een week om de bestelling op te halen. Wanneer deze niet binnen een week wordt opgehaald zullen de producten retour gaan naar ons distributiecentrum en zal er een nieuwe afspraak moeten worden gemaakt.
Later leveren
- • Vanaf het moment dat de bestelde producten bij ons in het distributiecentrum aanwezig zijn kunnen wij deze 3 maanden kosteloos opslaan.
- • Indien deze 3 maanden worden overschreden wordt er per extra maand een bedrag van €80,- gerekend.
- • Wanneer je de producten later wilt laten leveren of tijdelijk wilt opslaan, neem dan contact op met de klantenservice.
Annuleren
- • Op online aankopen heb je bij WOONENZO een bedenktijd van 100 dagen. Binnen deze 100 dagen kun je de bestelling annuleren.
- • Als je annuleer nadat je de bestelling al hebt ingepland voor bezorging, dan betaal je 60 euro annuleringskosten tot twee dagen voor deze bezorgdatum.
- • Wanneer er eenmaal is geleverd, kun je niet meer annuleren. De hele overeenkomst is dan al uitgevoerd.
Zelf monteren
- • De meeste meubels van WOONENZO worden geleverd in bouwpakketten. Dit houdt in dat de meubels zelf nog gemonteerd moeten worden. Alle bouwpakketten worden geleverd met benodigdheden en een handleiding.
- • Bij de meeste van onze banken dien je zelf nog de poten te monteren en de bankdelen in elkaar te hangen/klikken. Dit werkt zeer eenvoudig en binnen tien minuten na levering kan jij genieten van jouw nieuwe bank!