Veelgestelde vragen
Via de oranje button rechtsonder op de website kun je 24 uur per dag antwoord krijgen op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen of krijg je niet het antwoord waar je naar opzoek bent? Dan word je binnen openingstijden van onze klantenservice doorgestuurd via de live chat naar een van onze medewerkers!
Bekijk hier de veel gestelde vragen. Heb je het antwoord niet gevonden? Neem dan contact op met de klantenservice.
Bestellen
Ik heb besteld en betaald, maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Het kan soms even duren voordat je de bevestiging ontvangt. Ook kan het zijn dat je bevestiging in de spammap van je e-mailaccount terecht is gekomen.
Heb je al een Woonenzo account, dan kun je je orderbevestiging ook terugvinden in ‘Mijn Account’.
Na geruime tijd nog geen bevestiging mogen ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.
Kan ik ook telefonisch of via e-mail een bestelling plaatsen?
Dit is mogelijk, wel adviseren wij om de bestellingen zoveel mogelijk via de webshop of in de winkel zelf te plaatsen. Dit is voor jou en voor ons vaak de makkelijkste manier. Kom je er online echt niet uit, dan kun je natuurlijk je bestelling telefonisch of per mail doorgeven. Wij vragen dan wel voor zover mogelijk eerst een account aan te maken voordat je contact met ons opneemt.
Kan ik alle meubels ook in de winkel bezichtigen?
We hebben een groot deel van onze meubels in onze woonwinkels staan, maar helaas niet allemaal. Hoewel iedere winkel er veel aan doet om zoveel mogelijk producten uit de webshop ook in de showroom neer te zetten, past dat helaas niet in iedere winkel. Indien je een specifiek artikel wilt bekijken adviseren wij om eerst op de website te kijken of het product in de winkel staat. Deze informatie is te zien bij het betreffende product.
Kunnen jullie ook stofsamples versturen?
Wij hebben een erg grote collectie aan stoffen en kleuren. Alles bij elkaar opgeteld zijn dit er meer dan 100! Mede om deze reden is het voor ons niet haalbaar om van al deze stoffen en kleuren meerdere samples op voorraad te hebben en deze te versturen. Uiteraard kun je alle stoffen en kleuren wel bekijken en voelen in onze woonwinkels!
Bezorging
Wordt mijn bestelling thuis bezorgd?
Het is zeker mogelijk om je bestelling te laten bezorgen. Onze standaard bezorgservice is zelfs gratis. Wij leveren door heel Nederland en België en staan dan binnen 10 dagen op de stoep. Voor een toeslag van €60,- leveren we jouw bestelling over de drempel van jouw voordeur. Dit doen we doorgaans binnen 14 dagen. Helaas gaan wij binnenshuis geen trappen op en leveren wij dus niet op een etage ín een woning.
Heb je haast? Dan kunnen we voor een toeslag van €100,- een spoedbestelling aanmaken. Hierbij wordt de bestelling, indien vóór 15:00 uur besteld, de volgende werkdag geleverd.
Kan ik mijn bestelling ook zelf komen ophalen?
Natuurlijk kun jij jouw bestelling zelf bij ons komen ophalen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op en bespreek wanneer en hoe laat jij je bestelling wilt komen halen. Wij zullen er dan voor zorgen dat de producten voor jou klaar staan.
Wil jij je bestelling snel komen ophalen? Zorg er dan voor dat je dit uiterlijk de werkdag van tevoren vóór 15:00 uur hebt doorgegeven.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Indien wij de producten op voorraad hebben en je kiest voor stoeplevering, leveren wij binnen 10 dagen. Mocht je kiezen voor drempellevering, dan bezorgen wij jouw producten binnen 14 dagen. Hebben wij de producten niet op voorraad, dan is er een levertijd aan gebonden. De levertijd varieert van 2 tot 12 weken. In de genoemde levertijd ontvangen wij de bestelling van de leverancier. Zodra de door jou bestelde artikelen binnen zijn gekomen in ons magazijn, nemen wij per mail contact met jou op om een afspraak te maken.
Hoe laat komen de bezorgers?
Onze bezorgers komen tussen 09.00 en 18.00 uur. Je ontvangt de avond voor de levering een mail met een tijdvak. Dit is een indicatie en kan niet als bindend worden beschouwd. Aangezien de planning geautomatiseerd is kunnen wij helaas geen rekening houden met voorkeurstijden.
Plaatsen jullie de meubels binnen?
Onze standaard levering is een stoeplevering. Dat betekent dat wij voor de deur van een gebouw leveren. Voor een appartementencomplex of portiekwoning betekent dat ook dat wij bij de deur beneden leveren. Je bent er in dit geval dus zelf verantwoordelijk voor dat producten binnenshuis worden gebracht. Kies je voor stoeplevering, dan is het aan te raden met minimaal twee personen aanwezig te zijn vanwege het gewicht van sommige pakketten.
Het is ook mogelijk om de meubels over de drempel van de voordeur te plaatsen, voor een meerprijs van €60,-. Kies jij voor drempellevering en woon je in een appartementencomplex dan zullen de bezorgers de producten leveren tot en met de vierde etage via de trap. Is er een lift aanwezig dan leveren de bezorgers op iedere etage. Bij drempellevering plaatsen wij de meubels over de eerste drempel van de voordeur. Hierbij leveren wij helaas niet in een specifieke ruimte ín de woning. Ook zullen wij binnenshuis geen trappen opgaan.
Bezorgen jullie in mijn appartement of portiekwoning?
Wij leveren standaard op de stoep voor de (portiek)woning of appartementencomplex. Wanneer je kiest voor drempellevering en in het appartementencomplex een lift aanwezig is, dan leveren wij tot elke verdieping. Is er enkel een trap, dan leveren de bezorgers tot de vierde verdieping van het complex. Bij portiekwoningen (trap binnenshuis) leveren wij tot de voordeur en gaan wij de trap dus niet op. Bij drempellevering plaatsen de meubels over de drempel van de voordeur van het appartement.
Moet ik thuisblijven voor de bezorging van mijn bestelling?
Ja. Per mail kun je de bezorgafspraak zelf plannen en dus een dag kiezen wat jou het beste uitkomt. Je ontvangt de avond voor de levering een mail met een tijdvak. Dit is een indicatie en kan niet als bindend worden beschouwd. Bezorging vindt doorgaans plaats doordeweeks tussen 9:00 – 18:00 uur. Helaas kunnen wij geen rekening houden met voorkeurstijden.
Ik was niet thuis tijdens het bezorgmoment, wat nu?
Ben je niet thuis? Dan wordt er een nieuwe bezorgafspraak met je gemaakt. Je betaalt dan wel voor een tweede levering. Deze kosten zijn €60,-.
Wat als de meubels niet door de gang, hal of deur passen?
Het is van belang van tevoren de ruimtes goed op te meten om zo teleurstelling te voorkomen. WOONENZO kan niet aansprakelijk worden gehouden mocht het meubel niet door de gang, hal of deur passen.
Gemeten en bezorgd maar de meubels passen alsnog niet naar binnen? Indien de producten níet speciaal voor jou geproduceerd zijn dan kunnen wij de meubels retour nemen. Je bent echter wel zelf verantwoordelijk voor de retourneren en de eventuele kosten hiervan. Je kunt de meubels uiteraard ook zelf terugbrengen naar ons distributiecentrum.
Kijk voor de uitgebreide retourvoorwaarden bij Retourneren en annuleren.
Kan ik de meubels laten monteren?
Nee, wij bieden geen montageservice. Bijna al onze meubels bestaan uit bouwpakketten met handleiding. Onze hoekbanken zijn makkelijk te monteren middels een kliksysteem.
Zijn de genoemde prijzen inclusief of exclusief BTW?
Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
Na bezorging
Er zit een beschadiging op mijn meubel, wat moet ik doen?
Wij doen onze uiterste best om alles zorgvuldig te leveren, maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat jouw nieuwe aankoop beschadigd blijkt te zijn, of dat je achteraf onderdelen blijkt te missen. In deze gevallen is het belangrijk dat wij complete informatie van je ontvangen. Hiervoor vul je het formulier in dat je vindt in ‘mijn account’ via de website. Je vindt het formulier hier https://www.woonenzo.nl/mijn-account
Log in, ga naar ‘mijn bestellingen’ en selecteer de bestelling. Klik achter het betreffende product op ‘probleem melden’. Probeer een zo duidelijk mogelijke omschrijving van het probleem te geven en vergeet geen beeldmateriaal bij te voegen. Na ontvangst gaan wij je zo snel mogelijk helpen!
Ik wil mijn meubel graag retourneren, kan dat?
Jazeker, wanneer je een aankoop online hebt gedaan, kun je jouw meubel binnen 100 dagen retourneren. Houd er wel rekening mee dat je het product in originele en onbeschadigde staat (nieuwstaat) terugstuurt. In het geval van meubels die je in elkaar moet schroeven, is dit nadat je bent begonnen met monteren dus helaas niet meer mogelijk. De kleur, nerven, handgrepen of spiegels bekijken doe je daarom door een onderdeel uit het pakket te halen en te bekijken. Houd er rekening mee dat, wanneer het product beschadigd bij ons retour komt, het percentage van het verlies wanneer wij dit product op de tweedehandsmarkt moeten brengen, wordt ingehouden. Het risico en eventuele kosten voor terugzending is ook voor de koper.
Kijk voor de uitgebreide retourvoorwaarden bij Retourneren en annuleren.
Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?
Fouten maken is menselijk, maar doen we natuurlijk liever niet! Onze klanten tevreden houden is erg belangrijk voor ons. Daarom zullen wij er alles aan doen jouw klacht op te lossen.
Het is belangrijk dat wij complete informatie van je ontvangen. Hiervoor vul je het formulier in dat je vindt in ‘mijn account’ via de website. Je vindt het formulier hier: https://www.woonenzo.nl/mijn-account
Log in, ga naar ‘mijn bestellingen’ en selecteer de bestelling. Klik achter het betreffende product op ‘probleem melden’. Probeer een zo duidelijk mogelijke omschrijving van het probleem te geven en vergeet geen beeldmateriaal bij te voegen. Na ontvangst gaan wij je zo snel mogelijk helpen!
Log in, ga naar ‘mijn bestellingen’ en selecteer de bestelling. Klik achter het betreffende product op ‘probleem melden’. Probeer een zo duideiljk mogelijke omschrijving van het probleem te geven en vergeet geen beeldmateriaal bij te voegen. Na ontvangst gaan wij je zo snel mogelijk helpen!
Hoe nu verder?
We gaan zo snel mogelijk met jou melding aan de slag en je krijgt van ons uiterlijk binnen 3 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie. Wij zullen ten alle tijden ons best doen de klacht of het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Helaas kan het wel eens voorkomen dat wij een onderdeel niet op voorraad hebben en wij dit dus zullen moeten bestellen. Hierin zijn wij afhankelijk van de levertijden van onze leveranciers.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.